مهبدمهبد، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 15 روز سن داره

ღ ღ ღ گل پسر ღ ღ ღ

حالا بازي، شادي ، خنده ، شيرين تر از قنده ......

1391/10/19 10:58
نویسنده : مامان مهدیه
4,058 بازدید
اشتراک گذاری

«اين پست طولاني است و خواندن ِ آن وقت گير ، خواهشمند است خواندن آنرا به زماني كه وقت و حوصله ي كافي داريد موكول فرمائيد»

سلام گل پسر قشنگم ،

امروز ميخوام برات از سرگرمي هات بگم ،بگم كه چطور اوقاتي كه با همديگه هستيم رو سپري ميكنيم ....

چطوري با هم بازي و خوشحالي ميكنيم و چطوري تو براي من شيرين زبوني و دلبري !

هفته ي پيش بود كه ديدم همه ي بازي هايي كه بلدي مثل اتل متل ، جوجه كلاغ پر ، تاپ تاپ خمير ، بعضي از اسباب بازيهات و ..... برايت تكراري شدن و ديگه موقع بازي شعفي توي چشمات نيست و از سر عادت انجامشون ميدي ، اين شد كه مصمم شدم براي خريد يه سري وسيله ي جديد براي سرگرم كردنت !

با كلي تحقيق و تفحص به اين نتيجه رسيديم :

خمير ِ بازي ، رنگ هاي انگشتي ، مداد رنگي ، دفتر نقاشي ، جا مدادي ، حلقه ي هوش ، پازل 2 تكه ، 3 تا كتاب جلد سخت براي شناخت ِ حيوانات ، ميوه ها ، رنگها و وسايل نقليه و تعدادي باتري (براي اسباب بازي هايي از زمان سيسموني داشتي و هنوز به خاطر سن و سالت باهاشون بازي نكرده بودي ) وسايلي بود كه با بابايي برات خريديم و با كلي ذوق ظرف چند روز در اختيارت قرار داديمشون و تو چقدر خوشحال و شاد باهاشون بازي ميكني !!!

خوشحالم كه شعف رو دوباره توي نگاهت مي بينم ! روز اول كلي با حلقه ي هوش بازي كرديم و اينقدر ما هم در كنارت شادي كرديم كه تا چند روز ازمون ميخواستي كنارت بشينيم و باهم بازي كنيم . متاسفانه از همه ي سرگرمي هات عكس ندارم ولي اونايي كه توي دوربين موجود هست رو برات ميزارم تا بعدا ً از ديدنشون لذت ببري ....

بازي با حلقه هاي هوش : این بازی شامل یک محور عمودی و تعدادی حلقه است که مهبد باید حلقه ها را بر اساس اندازه شان از بزرگ به کوچک روی هم قرار دهد. چنین وسیله ای به مهبد کمک می کند که خیلی زود با منطق و اصول اولیه ریاضی آشنا شود. مفهوم بزرگ و کوچک را یاد بگیرد و در کنار آنها با رنگ های مختلف هم آشنایی پیدا کند.

گل ِ مامان داره با حلقه ي هوشش بازي ميكنه تمام ِ هستي ِ من و بابا مهدي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقاشي با رنگ هاي انگشتي :رنگ زندگی است دنیای بدون رنگ، سرد و مرده به نظر می رسد . تاثیرات رنگ در زندگی و هنر بر کسی پوشیده نیست از این رو باید در مورد نحوه کاربرد و تاثیرات آن در زندگی و محیط و خصوصا آموزش از دقت و مهارت کافی برخوردار بود و از کاربرد سلیقه ای آن اجتناب کرد، برخي بدلیل عدم شناخت از ابزارها و تکنیک ها نا خواسته مانع اکتشاف و آفرینش کودکان می شوند. مهبد توي اين بازي با اشتیاق به مکاشفه و خلاقیت می رسد و در حین کار با رنگ ها و ترکیبات آن آشنا و به تجربه های جدید و جالبی می رسد یکی از اهداف نقاشی بالا بردن روحیه خود باوری و نترسیدن از خطا و اشتباه و ترغیب و تکرار است به نظرم اين رنگ ها به مهبد خلاقيت و جسارت مي بخشد .

نقاشي شده با انگشتان كوچولو مهبد البته با كمك و نظارت مامانيه پيشي ِ ناز و يا يه پلنگ ِكوچولو ؟؟ نه بابا يه ني ني ِ ناز

جوجه طلايي ِ من !

خمیر رنگی : مهبد خيلي به اين خميرها علاقه نشون داد ، من فكر ميكنم كه دقيقا ً همونطوري كه قبلا ً توي مطالب خونده بودم ، این فعالیت به پرورش هوش جسمی – حرکتی و البته خلاقیت مهبد کمک می کند و او یاد می گیرد که از انگشتانش برای انجام کارهای ظریف تر هم کمک بگیرد.

مهبد :  " توش ؟ "    مامان : " چي ؟ "      مهبد : " امير بازي "   مامان :بغل قربونت برم با خمير بازي گفتنت .....

 هنرمند ِ كوچك ِ من !دستان ِ كوچك ، اما پر توان

مداد رنگي ها : اگرچه توي تحقيقاتي كه انجام شده مشخص گرديده كه تکنیک مداد رنگی ابزاری است کاملا وقت گیر و تخصصی و هنگامی که کودک با مداد رنگی نقاشی می کند در واقع هیچ کار خلاقانه ای از او سر نمی زند وقت ، انرژی و انگیزه او گرفته می شود و هیجانی بوجود نمی آید و باعث خستگی بی انگیزه گی و پناه بردن به کارهای تکراری می شود وليكن من مداد رنگي ها رو برات خريدم چون كه مهبد نازنيم ، وقتي به مهموني ميريم علاقه داره كه با خودش كتاب و دفتر و ... بياره و ميگه "مَدِسه"(مدرسه)، چون بچه هايي كه اطرافش هستن ( پسر عمه ، پسر خاله ، دختر عمه و ... ) هميشه با خودشون كتاب و دفتر به همراه دارن تا تكاليفشون رو انجام بدن و اين باعث ميشد كه مهبد هميشه بره سراغ وسايلشون و هميشه با جيغ و داد و گريه موضوع ختم ميشد ، از اين به بعد مهبد هم با شوق ميره مدرسه البته مدرسه ي موش ها !!

گفتمش نقاش را نقشي بزن بر زندگي ....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقاش كوچولو

اسباب بازي : از بين اسباب بازي هاي قشنگي كه داشتي تصميم گرفتم فعلا ً اين يكي رو در اختيارت بزارم چون به نظرم با بازي با اون هماهنگي بين دستها ، چشمها و كلا ً تعادل رو ياد مي گيري . سعي كرديم وسايلي مثل پيچ و مهره هاي پلاستيكي در اختيارت بزاريم كه هم سبك باشه و هم بي خطر كه بتوني با جرثقيلت بلندشون كني ، البته تا زماني كه كاملا ً ياد بگيري بابا مهدي همراه و پايه ي هميشگيته !! چون بابايي هم مثل تو از بازي با اينجور ماشين ها كه با كنترل كار ميكنند لذت ميبره .... !!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عزيزم تمام آرزوهايمان در خوشحالي و شادي ِ نگاه ِ تو خلاصه ميشود ، نگاهت را از ما دريغ مكن !!


پي نوشت : ما يه دست از لباسهات رو براي بازي با رنگ ها و خمير و ... انتخاب كرديم و هميشه اون لباسو تنت ميكنيم ، يه زير انداز بزرگ هم برات در نظر گرفتيم كه فرش ها رو رنگي نكني ، چون دوست نداريم موقعي كه داري با آرامش خيال بازي ميكني ، مرتب گوشزد كنيم كه مواظب باش رنگي نشي ، روي فرش نريزي و .... !!!

براي خواندن مطلب روانشناسيِ مرتبط با اين موضوع به ادامه ي مطالب مراجعه فرمائيد .

اگر می خواهید کودک شما بتواند در آینده در موقعیت های مختلف زندگی موفق عمل کند، باید جنبه های گوناگون هوش او را در کودکی فعال کنید. اسباب بازی ها و نكاتي که در این مطلب آنها را به شما معرفی می کنیم، تاثیر زیادی در پویا کردن هوش فرزندانتان دارند.

ظرفیت افراد برای یادگیری و توانایی آنها برای پاسخ موفقیت آمیز دادن به موقعیت های جدید و استفاده از تجربیات گذشته را هوش می خوانند. بنابراین هوش هر فرد به وظایف، شرایط و نیازهای او بستگی دارد وتنها ضریب هوشی تعیین کننده استعداد او نیست. این در حالی است که بسیاری از خانواده ها تصور می کنند که پیشرفت های تحصیلی فرزندشان نماد بارزی از باهوش بودن آنهاست. در نتیجه هوش فرزند شما فقط به موفقیت او در امتحانات درسی محدود نمی شود.
استفاده از اسباب بازی ها، یکی از بهترین راه ها برای فعال کردن هوش بچه هاست. اسباب بازی هایی که در این مطلب آنها را به شما معرفی می کنیم، تاثیر زیادی در پویا کردن هوش فرزندانتان دارند.

پازل ها :به طور کلی پازل های مقوایی یک نوع معمای تصویری هستندکه هوش تصویری را به طور موثری تقویت میکنند.


مکعب روبیک : قدمت این بازی به یک سال قبل از پایانی جنگ جهانی دوم بازمی گردد. یک پروفسور مجارستانی آن را اختراع کرد و پس از مدتی به یکی از پرفروش ترین سرگرمی های جهان تبدیل شد. این مکعب یک هسته مرکزی و سه محور متقاطع دارد تا بتوانید با حرکت دادن آنها تمام رنگ های یکسان را در یک سطح کنار هم قرار دهید.

جعبه های پر از خمیر رنگی برای بسیاری از کودکان سرگرمی جذابی هستند. البته گروهی از این خمیرها ابزارهایی دارند که به فرزند شما کمک می کند با استفاده از آنها خمیر را صاف یا اشکالی را بسازد. به هر حال این فعالیت به پرورش هوش جسمی – حرکتی و البته خلاقیت کودک کمک می کند .

رنگ های انگشتی با رنگ های معمولی کمی فرق دارند. این رنگ ها شبیه کرم هستند و اگر واژگون شوند، نمی ریزند و کودکان می توانند روی کاغذ، مقوا، سرامیک، شیشه و پارچه با آنها نقاشی کنند. رنگ های انگشتی پس از 15 تا 20 دقیقه خشک می شوندو کودک به راحتی می تواند دست هایش را با آب و صابون تمیز کند. بنابراین برای تقویت هوش، رنگ های انگشتی را فراموش نکنید.

میکروسکوپ و تلسکوپ

برای اینکه کنجکاوی فرزندتان را برانگیزید و هوش منطقی و ریاضی او را بپرورانید، یک میکروسکوپ یا تلسکوپ برایش بخرید. اگر می بینیدکه به موضوعات علمی یا ستارگان علاقه مند است با خرید این اسباب بازی ها هوش او را توسعه دهید تا اوقات فراغتش را آنطور که دوست دارد پر کند.

حلقه هوش ، فوتبالدستی ، تخته جادویی همه و همه از موادي هستند كه خلاقيت و هوش فرزندتان را بسط و گسترش ميدهند.

عروسک های نمایشی : چند نمونه از این عروسک ها را بخرید و بعد همراه با کودک نمایش عروسکی ترتیب دهید. بهتر است ضمن بازی، داستانی را تعریف کنید و دفعه بعد به کودک فرصت بدهید تا این قصه را بازگو کند. هر بار با قصه های تازه واژه های جدیدی را به کودک بیاموزید و از او بخواهید آنها را در بازی های بعدی آنها تکرار کند. با این بازی مهارت های گفتاری و همینطور هوش زبان شناختی او تقویت می شود.

نكات مهم در حين آموزش به كودكان :

محيط را امن كنيد تا كودكان براحتي در محيط مورد نظر به بازي بپردازند ، اگر فعاليت هاي هنري را براي سرگرم نمودن كودك خود انتخاب كرده ايد طوري كار را شروع كنيد كه نياز به نگران نمودن كودك و ايجاد استرس برايش نباشد . به عنوان مثال بدلیل رنگی شدن میز ، زمین ، لباسها و دستها و ریخت پاش شدن کلاس و خانه و دلایل دیگر كودك را از بازي كردن دور نكنيد .زمانی که کودک مشغول انجام کار هنری است و روی آن تمرکز کرده کار را رها نمی کند و به تمیزی ومرتب بودن بی توجه است در نتیجه دست و میز رنگی می شود و این لازمه کار است، والدین و مربیان باید مفاهیم ذهنی خود را از تمیزی و رفتار خوب تغییر دهند و کودک را دچار استرس و ترس نکنند . 

شما مي توانيد با بكارگيري اين مطالب و همچنين كمي حوصله چندین کارگاه هنری به روش ساده و گام به گام برای اجرا در خانه براي كودكتان فراهم آوريد و محيط خانه را براي دلبندتان شاد و دلپذير نماييد .






پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (18)

ارغوان
19 دی 91 11:40
برای گل پسر


ممنونم عزيزم
خاله عاطفه
19 دی 91 12:20
سلام شازده کوچولو.
الهی خاله فدای اون دستای کوچولو بشه که اینقدر قشنگ نقاشی کشیده یادت نره باید برای خاله هم بکشی تا منم از هنرنمایی های این پیکاسو کوچولو داشته باشم البته گل پسری اینم بگم که همه بدونن این آقا کوچولو ی ما تمام خلاقیت هایی که داره برده به مامان مهربونش. قربون اون چشمات که وقتی نگاه میکنی آدم انرژی میگیره دست مامان گلتم درد نکنه که اینقدر برای مهبد جونم وقت میذاره و برای خودش روانشناس خبره ای عاشقتونم

سلام عاطفه ي عزيزم ، ممنون از تمجيدها و تعريف هات . خيلي نسبت به ما لطف داري . ما هم دوستت داريم عزيزم .
شبنم وشیما
19 دی 91 14:35
سلام مهبدجون سلام هنرمندآینده عزیزدلم کارات خیلی قشنگه عکسهاتم خیلی هنریه خصوصا اون عکس قشنگت که صورتت رنگی شده بوس بوس


سلام مهربوناي من . ممنون از حضور ِ گرمتون . هميشه از داشتن ِ خواننده هاي خوبي مثل شما به خودم مي بالم . بهترين ها رو براتون آرزو مندم . سربلند باشيد .
مامان معصومه
19 دی 91 14:39
آفرين برتو مامان مهربون ماماني كه با اين همه مشغله براي مهبد وقت ميذاره وخاطرات مهبد رو به بهترين شكل مي سازه .آرزو ميكنم هميشه سرخوش وشاد باشي ونگاه خوشحال وشاد عزيز دلت تو رو به تمام آرزوهات برسونه.


سلام مامان معصومه . مرسي كه منو خوب درك ميكني . آمين به دعاي قشنگت كه برامون كردي . عزيزم ، ايشالله كه ني ني ِ نازت صحيح و سالم به دنيا بياد و دوران شيرين بارداريت رو بدون هيچ خطر و استرسي پشت سر بزاري .
علامه کوچولو
19 دی 91 15:46
سلام عزیزم
وااااااااااااااااااای من که کلی انرژی گرفتم چی برسه به مهبد جان
بله دیگه با اون صورتی که برا خودش درست کرده بایدم بره مدرسه موشها
ممنون بابت معرفی این ابزار و وسایل مفید
در ضمن آقاجون محمد باقر هم شدیدا به اسباب بازیهای کنترلی محمدباقر علاقه داره و فعلا ایشون لذتش رو میبره


سلام عزيزم . مرسي دوست خوبم . خوشحالم كا ناقل انرژي برات بودم . اميدوارم كه پست با وجود طولاني بودنش برات مفيد بوده باشه ، آره خداييش اسباب بازي كنترلي خيلي كيف ميده .... پيروز و پايدار باشيد .
mamanebaran
19 دی 91 17:32
مهبد عزيزم ، شيرين ترين عسل دنيا ، الهي خاله قربون اون چشماي خوشگلت كه انقدر متفكرانه به حلقه ها نگاه مي كني آفرين با هوش من ،' آفرين كه انقدر خوب با رنگا بازي مي كني و تو هم ادغامشون ميكني اين واقعا عاليه ، آفرين كه با خميراي بازيت شكلايي كه دوست داري رو درمياري ، آفرين كه انقدر خوب بازي مي كني ، و در آخر يه تشكر جانانه از مامان و باباي مهبدعزيزم كه اين امكاناتو براش تهيه مي كنن و انقدر براي سلامت هوش و فكر و نبوغ و آرامش مهبد نازنينم زحمت مي كشن و وقت ميزارن ، دستتون درد نكنه حسابيييييييييييييييييييييي ، مهديه جونم از طرف من مهبد يه ماچو يه بغلو و يه ذره ام بچلونش ، خيلي دوستتون دارم

سلام فاطمه جونم . دلم واستون تنگ شده بود . مرسي كه اومدي و براي خوندنمون وقت گذاشتي . ممنون از نظر پر مهرت . باران گلم رو ببوس . ايشالله كه همه ي كودكان ايران زمين هوششون هدر نره و بشه از تمامي هوش و استعدادشون استفاده ي مفيد بكنيم و اين كارها همه گامي كوچك در جهت تحقق روياهاي بزرگ ماست .
الهه مامان یسنا
20 دی 91 1:45
سلامممممممم. اول بگم که اون اولتیماتوم اول پستت اصلا نیازی نبود خاله جون. چون مگه میشه که یه مطلب در مورد مهبدجونی باشه و آدم حوصله و وقت کافی نداشته باشه. خیلی خوب کار کردی که این همه وسیله جدید براش گرفتی. راست میگی بعد از یه مدت بچه ها از چیزایی که دارن خسته میشن و دنبال کارهای جدید و نو هستن. دای مهبد که با اون صورت رنگی رنگیش میره مدرسه موشها این مدرسه رفتن انگار اپیدمیه...به بابا مهدی هم خرده نگیر بابا ما هم دلمون میخواد دوباره با بچه هامون بچگی کنیم زمان ما که از این اسباب بازیای رنگارنگ که نبود که حالا با بچه هامون بازی مینیم میخوام ببینم اشکالی داره
قربونت برم که امروز جات حسابی خالی بود بدو بیا که عکسهاش رو ببینی


سلام عزيزم . نظر پر مهرت رو امروز صبح ِ زود خوندم ، ولي به خاطر اينكه دوست داشتم سر ِ فرصت دوباره مرورت كنم و بهت پاسخ بدم ، براه همين اين كار رو موكول كردم به الان - (ساعت 14.14)
الهه ي نازم ممنون كه منو لايق دونستي و دعوتم كردي ، خيلي كم سعادت بودم كه نتونستم روي ماهتون رو ببينم . ايشالله تو يه فرصت ديگه....
اولتيماتوم اول پست هم به خاطر اين بود كه دوست داشتم دوستاي خوبي مثل تو تا آخر پست ما رو بخونن . همين ! ديگه جونم برات بگه كه من خودم هم با اسباب بازي ها بازي ميكنم ولي بابا مهدي ، قربونش برم شيطوني ميكنه .... درست مثل يه پسر بچه ي كوچولو )
دوستتون دارم . ببوس ناز گلت رو.
مهدي
20 دی 91 9:08
مرسي پسر خوشگلم به اين همه خلاقيتت و هوش سرشارت فقط خدارا شكر ميكنم هوشت به خاله عاطفه نبرده و گرنه نمي دونم بايد چه كاري بايد ميكرديم ..............





كَل كَل بين خواهر زن و شوهر خواهر ديگه .... خودتون از پس هم بر بيايد ....

مامانیه سپهر
20 دی 91 10:11
وای مهدیه جان دلم خیلی تنگه نوشتنت شده بود. الهی قربونش برم این مهبدو ببین . قیافه اش و نگا کن. چرا این ریختی شدی خاله؟
چه بانمک.
منم خیلی دوست دارم سپهر رنگ بازی کنه، ولی نمیدونم چه رنگی واسش مناسبه که واسش ضرر نداشته باشه.
آخه یک ماه پیش واسش خمیر بازی گرفتم، از بس که میکرد توی دهنش، منم برشون داشتم.
سپهر هم کلی اسباب بازی داره ولی با هیچکدوم بازی نمیکنه. مهدی میگه آرزو دارم یه بار بیام ببینم که سپهر داره با اسباب بازیهاش بازی میکنه.حلقه هوش خیلی وقته واسش گرفتم ولی خونه بابای مهدی گذاشتم. مدادرنگی هم که بابای خودم تازگیها واسش گرفته . ظاهرا به خودکار و مدادرنگی علاقه نشون داده. عکس شاهکارشو میزارم توی وبلاگش.
ولی خیلی مطلبت عالی بود مهدیه جان. حتما استفاده میکنم و واسه سپهری عملی میکنم. به خصوص واسه رنگ.
مرسی گلم.


سلام زهرا جونم . قربونت برم كه اينقدر با حوصله تمامي خطوط رو خوندي ، اميدوارم كه مورد استفادت واقع بشه . عزيزم اگه دوست داري رنگ بخري ، رنگهاي انگشتي خيلي چيز خوبيه ...ولي فكر كنم الان براي سپهر يه خورده زود صبر كن 2 - 3 ماه ديگه بخر . ببوس گل پسرمون رو .
خاله عاطفه
20 دی 91 10:38
سلام به شوهر خواهر گلم.
سوء تفاهم نشه داداشی جونم البته خیلی از کارهای گل پسری به شما رفته هوش سرشار مهبد مثل بابای مهربونش و اینم بگم که همه بدونن که چشمای نافذ این جیگر طلا دقیقا" مثل چشمای آقا مهدی گل گلاست.آقا مهدی ما هر سه تایی شما رو خیلی دوست داریم.


ممنون از نظر محبتت . من به جاي بابا مهدي تشكر ميكنم . ما خم شما رو دوست داريم .
الهه مامان یسنا
20 دی 91 14:02
من که دیروز نظر گذاشته بودم پس کوش


تو عزيز دلمي . فدات شم دليلش رو توي همون نظرِ قشنگ قبلي برات نوشتم . مي بوسمتون .
مامان آراد(خاطره)
20 دی 91 18:21
سلام...امیدوارم که حالتون خوب باشه...
آراد تو مسابقه نی نی و پالتو شرکت کرده ..خوشحال میشیم اگه به لینک وبلاگی که پایین براتون گذاشتم برین و یه رای به آراد که کدش 006 هستش یه رای بدین...
http://ninimod.niniweblog.com


به چشم . اطاعت ميشه ....
مامان آمیتیس
22 دی 91 6:05
مهبد جون اسباب بازی های جدیدت مبارکه قربونت برم ایشالا همیشه شاد باشی و لبت خندون باشه


سلام شهره جونم مرسي از محبتت . آميتيس گلي رو ببوس .
هیراد و عمه لیلاش
22 دی 91 21:39

سلام سلام صد تا سلام
اومدیم یه خبر خوب بدیم
به خاطر محبت و دعای شما من توی مسابقه سوگواره محرم اول شدم
باز هم از لطفتون ممنونم
همیشه شاد و سلامت باشید دوستتون دارم


به به به مباركه ، ايشالله كه در همه ي عرصه هاي زندگيت اول بشي هيراد جان ...
مامانیه سپهر
24 دی 91 11:21
سلااااااااااااااااام بازم اومدم که کلی انرژی بگیرم.
خیلیییییییییی دوسستتون داریم. (سپهر و مامانیش)


سلام عزيز دلم . فدات كه خودت سر تا پا انرژي مثبتي . ببوس سپهر گل پسرو .... ميام پيشتون امروز .
خاله محیا
25 دی 91 12:18
سلاااااممم.دلم واستون تنگ شده بود. خوبید؟عزیزم چون نوشته بودی مطلبش طولانیه وقت نکردم بخونم چون فردا امتحان دارم ایشالا بعد از امتحانم میخونمش فقط اومدم بگم دوستتون دارم. مهبدی عاششششششقتتتتتمممم.
راستی بابا مهدی خدارو شکر کن که هوش گل پسری به من برده


سلام عزيزم . رسيدنت به خير گلم . خوش گذشت ؟؟ ما هم دلتنگتون شده بوديم . مخصوصاً مهبد كه همش ميگفت ميا ميا .... مي بوسمت .
مامان نیروانا
1 بهمن 91 16:10
مهبدم از قند و عسلم شیرین تره چه برسه به بازیاش.
مهدیه جونم عجب پست پر و پیمونی گذاشتی، مرحبا عزیزم.
چقدر مهبدم ناز شده با این صورت رنگ مالیش بقول نیروانا، هوش و حلقه ی هوشش رو برم الهی، انگشتای نازش رو روی اون خمیربازیا بنازم، قربون نارنجی ِمدرسه ی موشها برم من و مهندس راه سازی ای که قراره همه ی راههای روشنایی رو بسازه و آسفالت کنه.
پی نوشت و ادامه ی مطلب هم که دیگه فقط باید خوند و گفت آفرین به مرامت دوستم. دیدی خیلی وقتی نمیگرفت خوندن مهربونیات عزیزم. میبوسمت به تعداد همه ی لحظه هایی که صرف نوشتن این مطالب زیبا و مفید کردی. مهبدم رو ببوس

مرسي فريباي مهربونم . قربون نيرواناي گلم برم با نقل قول هاش . ايشالله كه من و بابايي بتونيم با هموارسازي مسيرهاي زندگي ، روشنگر راه مهندس راهسازي باشيم و بتونيم بهش كمك كنيم كه بهترين راه رسيدن به كمال رو انتخاب كنه . حالا كه فعلاً فقط داريم رويا تو سرمون مي پرورانيم تا ببينيم خدا چي ميخواد .
عزيزم نيروانام رو ببوس . دوستتون دارم بي نهايت ....
خاله الهام (عروس گله)
2 بهمن 91 17:21
اگه بابا مهدیت ناراحت نشه هوشت به خاله الهامت رفته که اونم به بابا بهمنت رفته واینادیگه=D


سلام خاله الهام . مي بينم كه كلا ً با بابا مهدي كَل كَل ميكنيد . هوش مهبد شده يه مسئله . ميخواهيم ببريمش آزمايش ژنتيك كه اين مسئله براي هميشه حل بشه :d