مهبدمهبد، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 19 روز سن داره

ღ ღ ღ گل پسر ღ ღ ღ

كاش بودنها را قدر بدانيم !

1394/10/7 12:04
نویسنده : مامان مهدیه
663 بازدید
اشتراک گذاری

گل پسرم سلام

امروز ميخوام برات بگم كه روحم به بركت حضورت سيراب ميشه از خاطرات سبز و قرمزي كه هر شخصي به نحوي برام به جا ميزاره ، توي اين پست يه تشكر اختصاصي ميكنم از باباجون و مامان زري كه زحمت هميشگي تو روي دوششونه و هيچ وقت اجازه نميدن ذره اي آسايش و آرامشت بر هم بخوره . دستشون رو مي بوسم و به حرمت همه ي مهرباني هايشان سجده شكر به درگاه خدا به جا ميارم بخاطر داشتنشون .

پسر قد كشيده ي من !

ميخوام برايت يكم از قصه ي آدما بگم ، بگم كه بُعد وجودي و ظرفيت هر كدومشون با هم متفاوته و قرار نيست كه همه مثل مامان بزرگ و بابابزرگ و پدر و مادر و خاله و عمه و عمو باشن ، اينروزها كه 5 سالگي ات را پشت سر ميگذاري بخوبي ميدوني فاصله ي محبت و عداوت چقدر است و مي فهمي دامنه ي عشق و كينه تا كجاست ؟! ناراحتي و خوشحالي را درك ميكني و خيلي خيلي احساساتي و عاطفي هستي ، ولي بدون قرار نيست هميشه آدمايي كه دور و برت هستن همه ي وجودشون محبت و صفا و يكرنگي باشه . يه روزايي به كساني هم بر ميخوري كه بخاطر منافع خودشون وجدانشون رو هم زير پاشون ميزارن ، به آدمهايي خواهي رسيد كه گاهي اينقدر بي مهر ميشن كه دل ِ يه كودك 5 ساله رو هم به سادگي ميشكنن ! به آدمهايي خواهي رسيد كه رويه ي ثابتي در روابطشان ندارند و هر روز بسته به اينكه از كدام شانه از خواب برخواسته باشند متغير خواهند بود ! آنها يادشان نمي آيد حرمت لحظه هايي كه با تو گذراندن اما زندگي جاريست و زمين گرد !  اين روزها به روزهايي فكر ميكنم كه وقتي تو مرد جواني باشي با يك قامت قد كشيده و شانه هايي صاف و استوار و موها و چشماني مشكي ، آيا بخوبي ياد گرفته اي كه احساساتت را مهار كني و حتي خشمت رو فرو خوري ؟ براي آن روزهايت ميگويم عشق لا به لاي زندگيست ، بگرد و تا پيدايش نكردي از پا ننشين .... بودنها را قدر بدان ! به خدا قسم نبودن ها همين نزديكي هاست ! در كمين تك تك ما .... رسالت زيباي مهرورزي را در كلامت جاري كن تا ريشه ي عشق سيراب شود . كلامت براي هميشه در ذهن ها باقي خواهد ماند پس سعي كن اثري كه بر ذهن ديگران ميگذاري لكه اي سبز باشد از جنس مهرباني و زلال باشد مثل باران . من هميشه در زندگي سعي كردم شبيه خودم باشم نه كس ديگري ! سعي كرده ام مثل خودم و به شيوه ي خودم رفتار كنم ، تو هم به اين شيوه زيستن فكر كن ! گاهي حس ميكني راه نفست را گرفته اند اما در همان لحظه بدان خدا در كنار توست و شاهد همه چيز و اوست دليلي براي آرامش تو .... زندگي مملو از چيزهاي ناقص است و انسان هايي كه پر از كم و كاستي هستند . خودِ من در بعضي موارد بهترين نيستم مثلا ً من هم گاهي خيلي از مهرباني ها مثل تبريك روز تولد و سالگرد و .... را فراموش ميكنم . اما فهميده ام كه يكي از مهمترين راه حل ها براي ايجاد روابط سالم و پايدار درك عيب هاي همديگر و پذيرش تفاوت با ديگران است

هميشه دوست داشتني من !

همواره قسمت هاي خوب و بد و ناخوشايند زندگي خود را بپذير و سعي كن چيزهاي ساده و پيش پا افتاده رابطه ات را با انسانها خراب نكند . اما مثل لقمان حكيم چيزي كه در نظرت زشت و ناپسند هست را تكرار مكن و از آنها درس بگير . تفاهم اساس هر رابطه ايست . هر رابطه اي ، رابطه با همسر ، فرزند ، والدين ، برادر و خواهر و حتي دوست ! انعطاف ، نرمي و گذشت مايه ي آرامش و شادماني است ، دو تكه سنگ هيچگاه با هم يكي نمي شوند اما دو قطره آب در اثر تماس تبديل به يك قطره بزرگتر مي شوند . هر چه سخ تر و قالبي تر باشيم فهم ديگران برايمان مشكل تر ميشود و امكان بزرگتر شدنمان نيز كمتر ميشود . آب در عين لطافت در رسيدن به هدف از سنگ سر سخت تر است . سنگ در پشت اولين مانع مي ايستد اما آب راه خود را به سمت دريا پيدا ميكند . پس در روابطت آب باش تا به دريا بپيوندي . گاهي لازم است كوتاه بيايي ، گاهي ميتوان چشم ها را بست و عبور كرد ، گاهي بايد ناديده بگيري و گاهي بايد نگاهت را به سمت ديگري بدوزي كه نبيني . دل نرمي و گذشت معناي واقعي سر سختي و مصمم بودن در زندگي است .

گاهي مي هراسم از حرف ديگران ، كه پسر است ديگر و بزرگ ميشود و مغرور و مجالي براي گفتمان مادر و پسري باقي نخواهد ماند اما به لطافت عشق مادري ام قسم كه باور نميكنم و اگر اينجا برايت مي نويسم از بي مجالي عمر مي ترسم .  همزبان من ... ممنونم كه براي دقايقي به نوشته هايم فكر ميكني و مطمئنم راهي را برميگزيني كه به عشق و انسانيت مزين شده باشد . تو را به پناه امن هميشگي و به زبان اينروزهايت الله مي سپارم و برايت سلامتي و سعادت و انسانيت آرزومندم . به اميد بهتر ديدن ، بهتر شنيدن و بهتر زيستن در مسير زندگي . انسانم آرزوست !

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

【p】【a】【r】【y】【a】
7 دی 94 16:57
___*##########* __*############## __################ I LOVE YOU _##################_________*####* __##################_____*########## __##################___*############# ___#################*_############### ____################################# ______############################### _______############################# ________########################### __________### ##################### ___________###################### ____________#### ######## ####### _____________################# ______________############### _______________############# ________________########## _________________######## __________________###### __________________ #### __________________ ### ___________________ # ســ ــ ـــ ــلام دوســ ـــ ــــت خــ ـــ ــ ــوبــ ـــ ــم ایشالله همیشه مــ ـــ ـــ ــوفــ ـــ ـــ ــق بــ ـــ ـــ ـــاشــ ـــ ـی آپــ ـــ ــــ ـــــ ـــم عــ ـــ ــزیــ ـــ ــزم لطفا بـــ ـــهم سر بزن و نظـــــ ـــ ـــر بــ ـــ ــده لــ ـــطفا
مامان آریانا
28 دی 94 14:01
سلام.انشالله ساليان سال سايت سالم وسلامت بالاي سر مهبد جون باشه.من با توجه به شناختي كه ازت دارم مطمئنم كه گفتمان مادرو پسري تو با مهبد هميشه ادامه خواهد داشت حتي اون زمان كه جوان ومغرور بشه انشالله.
مامان مهدیه
پاسخ
ممنونم معصومه جونم . اميدوارم همينطور كه تو ميگي باشه عزيزم . براي شما و آرياناي گلم بهترينها رو آرزو ميكنم