مهبدمهبد، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 7 روز سن داره

ღ ღ ღ گل پسر ღ ღ ღ

دروغ بد یا خوب !

1395/6/7 9:12
نویسنده : مامان مهدیه
715 بازدید
اشتراک گذاری

در راستای امام شناسی و قصه های قرآنی که بخشی از اون رو توی پست قبلب برات نوشتم ازم سوال کردی دروغ بده یا خوب ! و بی درنگ بهت گفتم بد بد خیلی بد ! گفتم دروغ از همه ی بدی ها بدتره . چون اگه آدم یاد بگیره دروغ نگه خیلی کارای بد دیگه هم نمیکنه ..... شنیدن جواب تو برام خیلی عجیب بود !!!!! 

پس حضرت ابراهیم خیلی دروغگوئه ! پس چرا شده امام ؟ پس چرا خدا نبردش جهنم بردش توی گلستان ؟!!! و فهمیدم که ای داد دوباره قصه ای شنیدی که نتونستی خوب درکش کنی و بعد دچار تناقض شدی ..... ازت خواستم که قصه تو خوب برام تعریف کنی و سعی کردم شنونده خوبی باشم برات تا بفهمم کجای قصه میلنگه ! اونجایی که حضرت ابراهیم بت ها رو شکسته بعد تبر رو روی دوش بت بزرگ گذاشته تو رو خیلی عذاب میداد و میگفتی خیلی دروغگوئه چون با این کارش کارای بدش رو انداخته تقصیر بت بزرگ !!! چشمک

نمیدونم که چه اصراریه این داستانها با این حجم وسیع اطلاعات رو برای شما بچه های 5 ساله تعریف کنن ! هنوز مفهوم بت و بت پرستی و خدا پرستی و جهنم و بهشت رو نمیدونین چرا باید یهو اینهمه اطلاعات بدون زمینه قبلی بهتون بدن که درکش براتون دشوار و سخت باشه . 

اینم از سیستم آموزشی ناقص و بدون زمینه در مهد کودک .... لازم به توضیحه که متاسفانه هنوز نتونستم این تناقض رو برات حل کنم و هنوز یک مسئله و چرا توی ذهنت باقی مونده چون ریشه ای چیزی رو بهتون یاد ندادن و فقط به گفتن 4 خط قصه بسنده کردن !!! 

من به قربون ِ همه ی کنجکاوی هات و سوالات و تفسیرات برم که با وجود تاسفی که میخورم چرا اینگونه مسائل درست توی ذهن بچه ها جا نمیوفته اما خوشحالم برای چالش های ذهنیت و مسائلی که با من در میون میزاریشون عشق ِمن . 

پسندها (1)

نظرات (0)